T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Yolçatı Şehit Coşkun Çalı İlkokulu

2024/2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM BAŞI ÖĞRETMENLER KURUL TOPLANTISI

Konu: 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı, Millî Eğitim Bakanlığı mevzuatlarına uygun olarak, eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi, yeni dönem planlamalarının yapılması ve ilgili kararların alınması amacıyla aşağıda belirtilen tarih ve yerde yapılacaktır.

Toplantıya eksiksiz katılımınızı rica eder, başarılar dilerim.

 

 Ahu TAMDOĞAM EVLİYAOĞLU

Okul Müdürü 

Konu: 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı

 

TOPLANTI TARİHİ: 03/02/2025

TOPLANTI YERİ: ÇOK AMAÇLI SALON SALONU

TOPLANTI SAATİ: 13:30

GÜNDEM MADDELERİ

1. Açılış

  • Açılış konuşması ve yoklamanın yapılması.
  • Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması.
  • Gündem maddelerinin okunması ve görüşülmesi istenen konuların eklenmesi.

2. Bir Önceki Öğretmenler Kurulu Kararlarının Değerlendirilmesi

  • Sene başı Öğretmenler Kurulu toplantısında alınan kararların gözden geçirilmesi ve uygulanma durumlarının değerlendirilmesi.

3. I. Dönem Eğitim-Öğretim Süreçlerinin Değerlendirilmesi

  • Akademik ve sosyal gelişim yönünden çocukların değerlendirilmesi.
  • Çocukların katıldığı sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlerin gözden geçirilmesi.
  • Devam-devamsızlık durumlarının değerlendirilmesi.
  • Disiplin olaylarının değerlendirilmesi, öğrenci davranışlarını değerlendirme ve disiplin süreçleri.
  • Rehberlik ve sosyal etkinlik çalışmalarının değerlendirilmesi.

4. Öğretmenlerle İlgili Hususların Görüşülmesi

  • Mevzuat değişiklikleri ve ilgili yazıların incelenmesi.
  • Nöbet görevlerinin düzenlenmesi ve öğretmen görevlerinin gözden geçirilmesi.
  • Yıllık planların ve günlük eğitim akışlarının düzenlenmesi.
  • Ders defterlerinin işlenmesi ve kontrolü.
  • Eğitimde kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi,
  • İkinci döneme yönelik sınıf düzenlemeleri ve ders materyallerinin hazırlanması.
  • İdarenin verdiği görevler, kurul- komisyon ve ekip görevleri.
  • Denetim ve rehberlik çalışmaları,
  • Bayrak Törenleri başta olmak üzere her türlü anma ve kutlama törenlerinde uyulacak esasların görüşülmesi,
  • Tebliğ-tebellüğ/ bilgilendirme yöntemleri
  • Başvuru, talep vs. ve diğer hak ve sorumluluklar

5. Ders İşlemleri ve Zümre Çalışmaları

  • Zümre Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması: Zümre öğretmenlerinin ders içeriklerini gözden geçirmesi ve öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda yeni yöntemlerin planlanması.

·         Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması: Her şubenin öğretmenlerinin sınıf içi dinamikleri, öğrencilerin gelişimleri ve sınıf yönetimi stratejilerini belirlemeleri.

·         Yıllık,  günlük planların ve aylık etkinliklerin değerlendirilmesi.

·         Öğretim programlarında karşılaşılan zorlukların çözümüne yönelik öneriler ve uygulamalar.

·         Ders kitapları, eğitim materyalleri ve yardımcı kaynakların gözden geçirilmesi.

·         Derse giriş ve çıkışlar.

6. Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ile ilgili Hususlar

·         LGS süreci ve sınav tarihleri ile ilgili bilgilendirme.

·         LGS’ye hazırlık sürecinde yapılacak ders dışı destekleme faaliyetlerinin planlanması.

·         Öğrencilerin sınav kaygılarını azaltmaya yönelik rehberlik çalışmalarının düzenlenmesi.

·         LGS hazırlık düzeyinin değerlendirileceği ara sınavlar ve deneme sınavları ile ilgili planlamalar.

7. Öğrencilerle İlgili Hususların Görüşülmesi

  • E-okul sistemine girişlerin düzenli yapılması ve öğrenci bilgileri ile ilgili güncellemelerin yapılması.

·         Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının gözden geçirilmesi ve öğrenci başarılarının izlenmesi.

  • Öğrenci devam-devamsızlık, izin ve rapor durumlarının kontrolü

·         Başarıyı artırmaya yönelik yapılacak çalışmalar ve takviye programları.

·         Öğrenci rehberlik hizmetlerinin düzenlenmesi ve öğrencilerin akademik gelişimlerinin izlenmesi.

·         Veli toplantılarının planlanması ve veli iletişiminin güçlendirilmesi.

·         İYEP sürecinin değerlendirilmesi.

·         Disiplin olayların,  öğrenci davranışlarını değerlendirme ve disiplin süreçleri.

·         Öğrenci kıyafetleriyle ilgili uygulanacak ortak esasların tespit edilmesi(Madde 3-1)

8.Öğrenci rehberlik hizmetleri yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi

·         Rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu toplantılarının planlanması

·         Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitim uygulamaları

9. Sosyal Etkinlik ve Belirli Gün ve Haftalar

  • Belirli gün ve haftaların planlanması.
  • II. dönem için sosyal etkinlik ve gezi programlarının düzenlenmesi.
  • Çocukların aktif katılımını teşvik edecek etkinliklerin planlanması.

10. Rehberlik ve Aile İş Birliği Çalışmaları

  • Çocukların duygusal ve sosyal gelişimlerini destekleyecek rehberlik çalışmalarının planlanması.
  • Veli toplantılarının düzenlenmesi ve velilerle iletişim süreçlerinin gözden geçirilmesi.
  • Aile eğitim seminerlerinin planlanması.

11. Fiziksel Ortam ve Kaynak Yönetimi

  • Sınıfların düzenlenmesi ve eksik materyallerin tespiti.
  • Tasarruf tedbirlerinin uygulanması (su, elektrik, kırtasiye kullanımı).
  • Okul içi temizlik ve hijyen kurallarının gözden geçirilmesi.
  • Okul demirbaşları ve ortak kullanım alanları ile okul,  sınıf ve çevrenin korunması, bakımı, temiz tutulması, İSG kurallarına uyulması.

12. İkinci Dönem Etkinliklerinin Planlanması

  • Kermes, tiyatro, sinema, şenlik gibi etkinliklerin düzenlenmesi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Etkinlikler Yönetmenliğine göre yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi
  • Sosyal etkinlikler kurulu toplantılarının planlanması
  • Çocukların gelişimine uygun kültürel ve eğitsel etkinliklerin planlanması.

13. Proje ve İş Birlikleri Çalışmaları

·         Millî Eğitim Bakanlığı ve yerel projelerin tanıtımı ve planlanması.

  • Yürütülen projelerin değerlendirilmesi.
  • "Çevreme Duyarlıyım Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES) gibi projelerin planlanması.
  • Yaşam Becerileri Projesi
  • Dilimizin Zenginlikleri Projesi
  • Akademik Başarıyı Artırma Projesi
  • HOBA projesi

14. Maarif Modeli Uygulamaları

·         Maarif Modeli çerçevesinde öğretim programlarının gözden geçirilmesi ve okulda etkin bir şekilde uygulanması.

15. Stratejik Plan ve Denetim Çalışmaları

·         Stratejik plan hedeflerinin değerlendirilmesi ve ilerleme durumunun gözden geçirilmesi.

·         Denetim ve rehberlik çalışmalarıyla ilgili alınacak kararlar.

16. Öğrenci Sağlığı ve Okul Güvenliğinin Görüşülmesi

17. Okul Kültürü ve Okul İklimi

·         Ast-üst ilişkileri ( resmi ve gayri resmi iş ve işlemlerin yürütülmesi.)

17. Dilek ve Temenniler

18. Kapanış

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 31.01.2025 - Güncelleme: 31.01.2025 14:55 - Görüntülenme: 47
  Beğen | 0  kişi beğendi