Konu: 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı II. Dönem Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı
TOPLANTI TARİHİ: 03/02/2025
TOPLANTI YERİ: ÇOK AMAÇLI SALON SALONU
TOPLANTI SAATİ: 13:30
GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış
- Açılış konuşması ve yoklamanın yapılması.
- Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması.
- Gündem maddelerinin okunması ve görüşülmesi istenen konuların eklenmesi.
2. Bir Önceki Öğretmenler Kurulu Kararlarının Değerlendirilmesi
- Sene başı Öğretmenler Kurulu toplantısında alınan kararların gözden geçirilmesi ve uygulanma durumlarının değerlendirilmesi.
3. I. Dönem Eğitim-Öğretim Süreçlerinin Değerlendirilmesi
- Akademik ve sosyal gelişim yönünden çocukların değerlendirilmesi.
- Çocukların katıldığı sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetlerin gözden geçirilmesi.
- Devam-devamsızlık durumlarının değerlendirilmesi.
- Disiplin olaylarının değerlendirilmesi, öğrenci davranışlarını değerlendirme ve disiplin süreçleri.
- Rehberlik ve sosyal etkinlik çalışmalarının değerlendirilmesi.
4. Öğretmenlerle İlgili Hususların Görüşülmesi
- Mevzuat değişiklikleri ve ilgili yazıların incelenmesi.
- Nöbet görevlerinin düzenlenmesi ve öğretmen görevlerinin gözden geçirilmesi.
- Yıllık planların ve günlük eğitim akışlarının düzenlenmesi.
- Ders defterlerinin işlenmesi ve kontrolü.
- Eğitimde kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi,
- İkinci döneme yönelik sınıf düzenlemeleri ve ders materyallerinin hazırlanması.
- İdarenin verdiği görevler, kurul- komisyon ve ekip görevleri.
- Denetim ve rehberlik çalışmaları,
- Bayrak Törenleri başta olmak üzere her türlü anma ve kutlama törenlerinde uyulacak esasların görüşülmesi,
- Tebliğ-tebellüğ/ bilgilendirme yöntemleri
- Başvuru, talep vs. ve diğer hak ve sorumluluklar
5. Ders İşlemleri ve Zümre Çalışmaları
- Zümre Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması: Zümre öğretmenlerinin ders içeriklerini gözden geçirmesi ve öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda yeni yöntemlerin planlanması.
· Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması: Her şubenin öğretmenlerinin sınıf içi dinamikleri, öğrencilerin gelişimleri ve sınıf yönetimi stratejilerini belirlemeleri.
· Yıllık, günlük planların ve aylık etkinliklerin değerlendirilmesi.
· Öğretim programlarında karşılaşılan zorlukların çözümüne yönelik öneriler ve uygulamalar.
· Ders kitapları, eğitim materyalleri ve yardımcı kaynakların gözden geçirilmesi.
· Derse giriş ve çıkışlar.
6. Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ile ilgili Hususlar
· LGS süreci ve sınav tarihleri ile ilgili bilgilendirme.
· LGS’ye hazırlık sürecinde yapılacak ders dışı destekleme faaliyetlerinin planlanması.
· Öğrencilerin sınav kaygılarını azaltmaya yönelik rehberlik çalışmalarının düzenlenmesi.
· LGS hazırlık düzeyinin değerlendirileceği ara sınavlar ve deneme sınavları ile ilgili planlamalar.
7. Öğrencilerle İlgili Hususların Görüşülmesi
- E-okul sistemine girişlerin düzenli yapılması ve öğrenci bilgileri ile ilgili güncellemelerin yapılması.
· Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının gözden geçirilmesi ve öğrenci başarılarının izlenmesi.
- Öğrenci devam-devamsızlık, izin ve rapor durumlarının kontrolü
· Başarıyı artırmaya yönelik yapılacak çalışmalar ve takviye programları.
· Öğrenci rehberlik hizmetlerinin düzenlenmesi ve öğrencilerin akademik gelişimlerinin izlenmesi.
· Veli toplantılarının planlanması ve veli iletişiminin güçlendirilmesi.
· İYEP sürecinin değerlendirilmesi.
· Disiplin olayların, öğrenci davranışlarını değerlendirme ve disiplin süreçleri.
· Öğrenci kıyafetleriyle ilgili uygulanacak ortak esasların tespit edilmesi(Madde 3-1)
8.Öğrenci rehberlik hizmetleri yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi
· Rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu toplantılarının planlanması
· Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitim uygulamaları
9. Sosyal Etkinlik ve Belirli Gün ve Haftalar
- Belirli gün ve haftaların planlanması.
- II. dönem için sosyal etkinlik ve gezi programlarının düzenlenmesi.
- Çocukların aktif katılımını teşvik edecek etkinliklerin planlanması.
10. Rehberlik ve Aile İş Birliği Çalışmaları
- Çocukların duygusal ve sosyal gelişimlerini destekleyecek rehberlik çalışmalarının planlanması.
- Veli toplantılarının düzenlenmesi ve velilerle iletişim süreçlerinin gözden geçirilmesi.
- Aile eğitim seminerlerinin planlanması.
11. Fiziksel Ortam ve Kaynak Yönetimi
- Sınıfların düzenlenmesi ve eksik materyallerin tespiti.
- Tasarruf tedbirlerinin uygulanması (su, elektrik, kırtasiye kullanımı).
- Okul içi temizlik ve hijyen kurallarının gözden geçirilmesi.
- Okul demirbaşları ve ortak kullanım alanları ile okul, sınıf ve çevrenin korunması, bakımı, temiz tutulması, İSG kurallarına uyulması.
12. İkinci Dönem Etkinliklerinin Planlanması
- Kermes, tiyatro, sinema, şenlik gibi etkinliklerin düzenlenmesi.
- Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Etkinlikler Yönetmenliğine göre yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi
- Sosyal etkinlikler kurulu toplantılarının planlanması
- Çocukların gelişimine uygun kültürel ve eğitsel etkinliklerin planlanması.
13. Proje ve İş Birlikleri Çalışmaları
· Millî Eğitim Bakanlığı ve yerel projelerin tanıtımı ve planlanması.
- Yürütülen projelerin değerlendirilmesi.
- "Çevreme Duyarlıyım Değerlerime Sahip Çıkıyorum (ÇEDES) gibi projelerin planlanması.
- Yaşam Becerileri Projesi
- Dilimizin Zenginlikleri Projesi
- Akademik Başarıyı Artırma Projesi
- HOBA projesi
14. Maarif Modeli Uygulamaları
· Maarif Modeli çerçevesinde öğretim programlarının gözden geçirilmesi ve okulda etkin bir şekilde uygulanması.
15. Stratejik Plan ve Denetim Çalışmaları
· Stratejik plan hedeflerinin değerlendirilmesi ve ilerleme durumunun gözden geçirilmesi.
· Denetim ve rehberlik çalışmalarıyla ilgili alınacak kararlar.
16. Öğrenci Sağlığı ve Okul Güvenliğinin Görüşülmesi
17. Okul Kültürü ve Okul İklimi
· Ast-üst ilişkileri ( resmi ve gayri resmi iş ve işlemlerin yürütülmesi.)
17. Dilek ve Temenniler
18. Kapanış